Сензорот за масен проток на воздух (MAF – Mass Air Flow) е една од клучните компоненти на електронскиот систем за вбризгување гориво во вашиот автомобил. Се наоѓа помеѓу филтерот за воздух и доводниот колектор и е одговорен за само една, но сепак многу важна работа: мерење на количината на воздух што влегува во моторот.
MAF сензор
Механизмите со кои работи моторот на автомобилот се сложени и прецизни. На бензински мотор му требаат три компоненти за да работи: воздух, гориво и искра. Воздухот и горивото треба да се мерат во точен сооднос за оптимални перформанси. Така, кога некоја компонента се зголемува или намалува, контролната единица на моторот (ECU) се труди да ја одржи совршената мешавина. За да го направи ова, треба да чита мерења за тоа колку воздух влегува во моторот во секое дадено време.
Повеќето возила имаат MAF сензор. На вашиот мотор му треба соодветен сооднос воздух/гориво за да работи правилно. Сензорот за масен проток на воздух (MAF) ја игра клучната улога во системот за управување со гориво за да се осигура дека односот е точен. Сензорот MAF ја следи температурата и количината на воздух што влегува во вашиот мотор. Контаминиран сензор за масен проток на воздух не може правилно да ја измери количината на проток на воздух. Ова предизвикува компјутерот на моторот погрешно да ја пресмета количината на вбризгуваното гориво.
Премногу гориво ќе резултира со богата смеса што остава гориво по согорувањето. Ова може да влијае на вашата економичност на горивото и може да создаде повремени детонации што оставаат непријатно акумулирање на честички во комората за согорување, истиснувајќи ги свеќичките. Посна смеса содржи премногу воздух. Ова ќе предизвика дефекти, груби празнини и може да ја попречи способноста на моторот да стартува.
Важно е да се добијат соодветни отчитувања од MAF за да може ECU да ја заврши својата работа одржувајќи го правилниот сооднос. Оваа информација се испраќа до компјутерот на автомобилот кој ги контролира системите за вбризгување и палење гориво. Ако сензорот MAF се извалка внатре и/или почне да откажува, ќе забележите проблеми како што се подолго време на палење при палење на моторот, двоумење или грчење кога забрзувате, грубо празен òд или застој, а понекогаш и црни саѓи/чад што излегува од издувната цевка. Може да забележите и намалување на ефикасноста на горивото.
Кои се симптомите на дефектен MAF сензор?
- Моторот е многу тешко да се стартува.
- Моторот запира набргу по палењето.
- Моторот се двоуми или слабо влече додека е под оптоварување или во мирување.
- Двоумење и грчење при забрзување.
- Моторот трокира.
- Претерано богат или слаб лер. (работа во место)
Ако сте загрижени дека вашиот MAF сензор можеби ќе треба да се исчисти или замени, CONTACT SPRAY SW е тука за вас:
https://eshop.wurth.com.mk/kontakt-spreј-sw-200-ml?term=089365
- Специјален спреј за миење и чистење на електрични контакти и компоненти
- Ги отстранува остатоците од смола
- Ги чисти компонентите со голема извалканост
- Разновидни апликации – Не напаѓа пластика и вообичаени материјали (електр. делови и елементи, табли, релеи)
Забелешка
- SW контакт спреј мора целосно да се исуши пред да се рестартира електричниот систем!
Чистењето на MAF како дел од редовното рутинско одржување може да помогне да се намалат и/или да се спречат овие проблеми.Ако сензорот MAF е виновен, неговото чистење може да помогне, а многу пати дури и да го реши проблемот.Ова може да се направи и дома.Треба само да ја демонтирате компонентата, да ја исчистите и повторно да ја прикачите на системот за довод на воздух на моторот.Ќе бидат потребни неколку основни материјали (некои рачни алатки и специјално средство за чистење), а сето тоа можете да го најдете во вашата локална https://eshop.wurth.com.mk/
КАКО ДА СЕ ИСЧИСТИ MAF СЕНЗОРОТ?
- Исклучете го моторот, извадете ги клучевите од брава и оставете го моторот да се излади. Пронајдете го сензорот, позицијата на вашето возило. Исклучете го делот од електричниот систем на возилото.
- Кога сензорот е исклучен, олабавете ги стегите и сите држачи што го држат на место. Лизгајте го склопот на сензорот за да го извадите од цевката за довод на воздух.
- Ставете го сензорот на крпа за чистење. Испрскајте со CONTACT SPRAY SW 10-15 секунди во внатрешноста на сензорот. Исчистете го комплетно неговото куќиште и неговите конектори.
- Оставете го сензорот да се исуши. Ова треба да потрае неколку секунди. Откако делот е подготвен, можете повторно да го инсталирате на своето место, повторно да ги прикачите и затегнете стегите/држачите. Откако повторно ќе го инсталирате сензорот, почекајте неколку минути пред да го стартувате возилото за да се уверите дека хемикалиите за чистење испариле.
Безбедно е да го чистите сензорот секогаш кога ќе го менувате филтерот за воздух. Работата е доволно едноставна за да биде дел од вашето рутинско одржување. Ако се запали сијаличка на контролната табла за проверка на моторот и има шифра за проблеми поврзана со MAF, тогаш дефинитивно би било добро да го исчистите сензорот. Овој едноставен чекор за одржување лесно може да се изведе во вашата гаража секогаш кога имате слободни неколку минути. Покрај отстранувањето на проблемите што сте ги имале со моторот што работи грубо во лер, чистењето на сензорот за масен проток на воздух може да помогне да се подобри работата на гаста и да се одржат перформансите за возење.
Сепак ова се само совети. Ако не сте доволно стручни, консултирајте се со вашиот механичар, можеби ќе биде потребно да се направат и други проверки.