Флуидот за сопирачките е витален дел од хидрауличниот систем за сопирање - но што точно е течноста за сопирачките и што прави таа? Дали течноста за сопирачките се влошува во текот на работа или треба да се смени? Подолу се совети за тоа кога да ја замените течноста за сопирачките и четири знаци дека нивото на течноста за сопирачките е премногу ниско.
ШТО Е ФЛУИД ЗА СОПИРАЧКИ?
Функцијата на сопирачките е да го запре или да го забави возилото во најкратка можна дистанца при итна ситуација.
Потоа да го контролира возилото и да одржува континуирана брзина кога се вози по надолнина.
За да се обезбеди ова, потребно е да се донесе голем притисок врз плочките кои го притискаат дискот на сопирачките и треба да нанесат голем вртежен момент на сопирање.
За да се обезбеди ваква сила не е доволна само силата од стапалото врз педалата на сопирачката. Потребен е хидрауличен систем кој има функција да ја засили силата на вашата нога на педалата на сопирачката и да ја претвори во притисок врз сопирачките на вашиот автомобил. Во овој хидрауличен систем се наоѓа посебен флуид за сопирачки.
Флуидот за сопирачките е хидраулична течност што се користи во примената кај хидраулични сопирачки и хидраулични спојки во современите автомобили, мотоцикли, лесни камиони и некои велосипеди. Се користи за пренос на сила во притисок и за засилување на силата на сопирање. Работи затоа што течностите не се значително компресибилни.
ШТО Е ВАЖНО КАЈ ФЛУИДОТ ЗА СОПИРАЧКИ
- ВИСКОЗНОСТ:
Флуидот за сопирачките мора да се формулира точно за да биде ефективен. Прво, му треба постојан вискозитет низ широки температурни опсези (вискозноста се однесува на тоа колку е густа течноста и колку лесно тече). Најдобар начин да го одредите вистинскиот тип на течност за сопирачките за вашиот автомобил е да го проверите упатството за употреба или да ги прашате најблиските експерти за одржување на автомобили. На тој начин, можете да се осигурате дека добивате течност за сопирачките што ја има вистинската вискозност и основа. Повеќето течности за сопирачките се или на база на гликол или силикон, а двата вида никогаш не треба да се мешаат!
ТОЧКА НА ВРИЕЊЕ
Флуидот за сопирачките мора да има висока точка на вриење. Тоа е затоа што триењето од влошките на сопирачките создава многу топлина - ако топлината околу сопирачките предизвика течноста да ја достигне својата точка на вриење, таа ќе испари во гас, а сопирачките ќе ја изгубат ефикасноста.
- ОТПОРНОСТ НА КОРОЗИЈА
Течноста за сопирачките бара адитиви кои се специјално формулирани за да се спречи корозија во водовите (цевките) на сопирачките.
- КОМПРЕСИБИЛНОСТ
Флуидите за сопирачки мора да одржуваат ниско ниво на компресибилност, дури и со различни температури за да се приспособат на различни услови на средината. Ова е важно за да се обезбеди постојано чувство на педалата на сопирачките. Како што се зголемува компресибилноста, потребно е поголемо патување на педалата на сопирачката за иста количина на сила на клипот на цилиндарот на сопирачката.
ШТО ПРАВИ ФЛУИДОТ ЗА СОПИРАЧКИ?
Што се случува кога ќе стапнете на педалата на сопирачката? Прво, силата од вашето стапало се засилува со вакуумски засилувач (серво) веднаш зад педалот. Оваа засилена сила го активира главниот цилиндар, кој го турка флуидот за сопирачките под притисок во цевките на сопирачките. Колку посилно притискате на педалата на сопирачката, толку повеќе течноста е под притисок, што ја зголемува силата на запирање што ја применуваат сопирачките.
Оттаму, флуидот за сопирачките тече низ цевките на сопирачките додека не стигне до цилиндерот на дискот на сопирачките на секое тркало. Во тој момент, флуидот под притисок ги принудува клиповите да ги туркаат влошките на сопирачките врз дискот што се врти. Ова функционира затоа што флуидот за сопирачките е некомпресибилен, што значи дека може да дејствува како цврста сила под притисок, иако се движи како течност. Кога влошките на сопирачките се тријат на дискот, триењето предизвикува тркалата да се забават и на крајот да запрат.
Импресивно, сето ова се случува за миг. Сепак, ако флуидот за сопирачките се влошил или нивото е премногу ниско, вашите сопирачки нема да реагираат толку - или уште полошо, тие може воопшто да не работат. Затоа е од клучно значење рутински да го проверувате флуидот за сопирачките.
ДАЛИ ФЛУИДОТ ЗА СОПИРАЧКИ СЕ ВЛОШУВА ИЛИ ТРЕБА ДА СЕ СМЕНИ?
Краткиот одговор е да. Флуидот за сопирачките се влошува и треба да се смени според препораките во упатството или како што е препорачано од техничар врз основа на резултатите од тестирањето.
Постојат неколку причини зошто флуидот за сопирачките ја губи ефикасноста со текот на времето.
Првата е дека флуидот за сопирачките е хигроскопен - што значи дека лесно ја апсорбира влагата од воздухот. Иако вашите сопирачки се претпоставува дека се дел од затворен систем, невозможно е да спречите мешање на мала количина на влага со течноста за сопирачките. Ова обично се должи на микроскопски дупки во гумените црева, несовршени заптивки или кога капачето на течноста за сопирачките е оставено отворено подолго отколку што е потребно.
Со текот на времето, изложувањето на воздух може да ја зголеми содржината на вода во течноста за сопирачките. Дури и мала количина на контаминација на вода може да предизвика вашите сопирачки да почнат да ја губат ефикасноста бидејќи водата ја намалува точката на вриење на течноста за сопирачките.
Друга причина зошто флуидот за сопирачките можеби ќе треба да се менува е поради корозија во водовите / цевките на сопирачките. Флуидот содржи инхибитори на корозија и антиоксиданси кои помагаат да одржуваат непречено функционирање на важни делови од системот на сопирачките. Меѓутоа, со текот на времето, овие инхибитори се распаѓаат, што доведува до метална корозија и таложење на загадувачи кои го нарушуваат протокот на флуидот за сопирачките. Вишокот вода може да предизвика и кородирање на металните делови.
Избегнувајте возење со контаминиран флуид за сопирачки, посетете ги локалните експерти за одржување на автомобили за проверка на сопирачките, вклучително и тестирање на флуидот за сопирачки! Во зависност од нивните наоди, може да се препорача замена на флуидот за сопирачките, што вклучува отстранување и замена на флуидот во вашиот хидрауличен систем за сопирање. Секогаш проверете ги препораките на производителот на возилото за сервисирање на флуидот за сопирачки.
ТИПОВИ НА ФЛУИД ЗА СОПИРАЧКИ
Постојат неколку различни типови на флуид за сопирачки, но тие се групирани во два наслови: оние кои се базирани на гликол и оние кои се базираат на силикон
Понатаму се поделени во четири главни типа:
Четирите главни типа на течност за сопирачките кои се достапни се: DOT3, DOT4, DOT5 и DOT5.1 .
DOT3, DOT4 и DOT5.1 се течности базирани на гликол, а DOT5 е на база на силикон.
Главната разлика е во тоа што DOT3 и DOT4 апсорбираат вода, додека DOT5 не.
Важна забелешка - никогаш не смеете да мешате течност DOT 5 на база на силикон со други течности базирани на гликол. Тоа е затоа што мали количини на гликол ќе останат воводовите на сопирачките и може опасно да го загрозат интегритетот на течноста DOT 5.
Како што флуидот за сопирачки DOT3 или DOT4 апсорбира вода, неговата точка на вриење се намалува. Може да ја апсорбира водата од воздухот, поради што треба да избегнувате да го отворате резервоарот за флуид за сопирачки во автомобилот. Од истата причина, секогаш треба да ги чувате контејнерите/боците со флуид за сопирачки цврсто затворени.
Течноста DOT5 не апсорбира вода. Ова значи дека точката на вриење ќе остане релативно стабилна, но исто така значи дека секоја вода што ќе влезе во системот на сопирачките ќе има тенденција да формира џебови за чиста вода, што може да предизвика корозија на сопирачките.
РАЗБИРАЊЕ НА РАЗЛИЧНИТЕ ВИДОВИ ТЕЧНОСТ ЗА СОПИРАЧКИТЕ
Течноста за сопирачките е класифицирана од американското Министерство за транспорт (DOT) користејќи број помеѓу 1 и 5.1. Овој број DOT ја означува точката на вриење на течноста. Колку е поголем ДОТ-бројот, толку е подобар квалитет на хидрауличната течност и толку е поголема способноста да се издржи висока температура и опкружување со перформанси.
Повеќето возила во САД користат DOT3 или 4 кои се со килибарна боја, како светло пиво. Тие се на база на гликол и апсорбираат влага од воздухот (хигроскопни). Поради афинитетот да ја апсорбира влагата и топлината што се создава за време на сопирањето, перформансите на флуидот за сопирачките ќе се намалат со текот на времето. Ќе стане кисел, промовирајќи формирање на 'рѓа и остатоци во системот, што може да ги затне вентилите во скапиот ABS систем.
ШТО СЕ СЛУЧУВА АКО ТЕЧНОСТА ЗА СОПИРАЧКИТЕ Е НИСКА? (ниво или квалитет)
Течноста за сопирачките работи напорно секој ден за да ве заштити на патот. Сепак, течноста за сопирачките не е нешто за што размислуваат повеќето луѓе додека нешто не почне да оди наопаку. Со текот на времето, може да се контаминира, да се истроши или да изгори, што го спречува правилното функционирање на сопирачките.
Вообичаени знаци дека имате проблем со течноста за сопирачките вклучуваат:
Се пали ABS светлото
- Осветленото предупредувачко светло за ABS на контролната табла може да значи дека течноста за сопирачките е при крај. Системот против блокирање на сопирачките бара доволно ниво на течност за сопирачките за да работи правилно.
Влошките на сопирачките не функционираат правилно
- Како што се истрошуваат влошките на сопирачките, тие стануваат потенки и мора да се туркаат подалеку за да се тријат со дискот. Колку се потенки перничињата на сопирачките, толку повеќе течност за сопирачките е потребна за да се наполнат клештите и да се притисне влошките на сопирачките. Ако влошките на сопирачките не се сервисирани долго време или се слуша чкрипење (можен показател дека треба да се заменат), тогаш е добра идеја да ги сервисирате вашите сопирачки - а можеби и да ја замените течноста за сопирачките
Проблеми со педалата на сопирачката
Ако педалата на сопирачката е „помека“ од вообичаеното или тоне кон подот без поголем отпор, можеби немате доволно течност за сопирачките. Кога има помалку течност за сопирачките за компресија, педалата станува „грчлива“ и бара поголема сила од стапалото за правилно да се притиска. Ова значи дека вашите сопирачки не работат ефикасно и треба да се сервисираат што е можно поскоро.
- Како што се истрошуваат влошките на сопирачките, тие стануваат потенки и мора да се туркаат подалеку за да се тријат со дискот. Колку се потенки перничињата на сопирачките, толку повеќе течност за сопирачките е потребна за да се наполнат клештите и да се притисне влошките на сопирачките. Ако влошките на сопирачките не се сервисирани долго време или се слуша чкрипење (можен показател дека треба да се заменат), тогаш е добра идеја да ги сервисирате вашите сопирачки - а можеби и да ја замените течноста за сопирачките
- Осветленото предупредувачко светло за ABS на контролната табла може да значи дека течноста за сопирачките е при крај. Системот против блокирање на сопирачките бара доволно ниво на течност за сопирачките за да работи правилно.
Избор на вистинската течност за сопирачките за вашиот автомобил
За да ја изберете најдобрата течност за сопирачките за вашиот автомобил, треба внимателно да ја земете предвид тежината и перформансите на автомобилот и стресот на системот за сопирање во однос на цената и спецификациите на течноста за сопирање, автомобили со високи перформанси, возење под тешки услови.
Вурт во својата понуда го има флуидот за сопирачки DOT 4, Art.-no.0892009050, 500 ml.
Ги исполнува и надминува тековните меѓународни спецификации на US FMVSS бр. 16 DOT 4, SAE J1703 и ISO 4925 (класа 3)
Инструкции
Флуидот за сопирачките мора да се менува на секои 2 години. Следете ги препораките на производителот на возилото кога додавате флуид за сопирачките.